Életmód  »  Egészség  »  Cross Core Runners

Cross Core Runners

Balla Hajnalka / Nők Lapja
 
Eddig 0 hozzászólás
A futás szerelmesei tudják, hogy mindig van hova fejlődni és erősödni – és ki ne szeretne stabil felsőtestet, erősebb has- és törzsizmokat, jobb technikát? Ha te is szeretnél javítani a futóteljesítményeden, akkor kiegészítő edzésnek válaszd a CrossCore Runnerst!

„Az edzésprogram fő célja, hogy javítsd a futótechniká­dat, fejleszd a mozgáskoor­dinációdat, és megerősítsd a futásban fontos szerepet játszó törzsizomzatot. Ezál­tal jobban bírod majd a futó­edzéseket, erősebb, robba­nékonyabb és hatékonyabb lehetsz” – kezdi a mozgás bemutatását Zsirai Milán, a Yakuza Fitness személyi edzője, a CrossCore Run­ners egyik megalkotója. „A mozgásforma igen ös­szetett, de ennek pont az az oka, hogy igyekszünk min­den olyan testrészt és izmot megdolgoztatni, amit a futás során igénybe veszünk.”

Cross Core Runners

Még hatékonyabban

Az edzés kiscsoportos, ál­talában 3-10 fő szokott egyszerre edzeni, két szak­értő edző vezetésével. Alapeszköze a CrossCore, ami egy TRX-hez hasonló eszköz, csigás központi egységgel ellátva: a csigán átvetett szabadon futó kö­tél instabil, ez plusz erőki­fejtésre és kontrollálásra készteti a törzsizmokat.
Emellett gátakat, koordiná­ciós párnát és létrát, fit ballt, medicinlabdát, step padot, bordásfalat és ugró­kötelet is rendszeresen használnak az órán. „Ezek az eszközök mind hozzájá­rulnak az erőfejlesztéshez, a gyorsaság fokozásához, segítségükkel javítható a talajról való ellépés ereje, ami növeli a futás során a repülőfázis hosszát, így fokozza a futás hatékony­ságát” – magyarázza a sze­mélyi edző.

A titok: erősebb törzs

Futás során a lábak mellett keményen dolgozik a felső­test is, nagy terhelés hárul a törzs és a has izmaira. Épp ezért fokozottan érde­mes odafigyelni a törzserő­sítésre is. „A törzsnek fon­tos szerepe van a helyes testtartásban, a megfelelő core izomzat hozzájárul ah­hoz, hogy gazdaságosab­ban vehesd a levegőt futás közben, elkerülhesd az ízü­leti fájdalmakat, és a rossz testtartásból fakadó defor­mitásokat, sérüléseket” – figyelmeztet a szakértő.

Pörgős edzés, változó terhelés

Egy CrossCore Runners edzés 60 percig tart. Laza futással és futóiskolával in­dul az óra, ennek lényege, hogy kellően ráhangolódj és felpörögj, valamint a tested felkészülhessen az edzés további részére. A bemelegítés után változa­tos feladatok következnek, először különféle gimnasz­tikai gyakorlatokkal a kar, a törzs és a lábak dolgoznak. „Könnyű terheléssel kezd­jük az edzést, ugrásokat, lendítéseket, szökdeléseket végzünk, az ellépéseket gyakoroljuk, hogy erősítsük a bokát és a lábfejeket. Ezekhez minigátakat és ko­ordinációs létrát haszná­lunk – vázolja Zsirai Milán. – Ezután következik az erősí­tő rész, amikor köredzés jelleggel, különböző állo­másokon különböző felada­tokat hajtunk végre. Állo­másonként más-más izom­csoportot és képességet fejlesztünk. Komplex gya­korlatokat csinálunk, a könnyebb és nehezebb fel­adatok váltják egymást, de a lényegük ugyanaz: erősí­teni és fejleszteni a testet és a koordinációs képessé­geket.” Az edzés végén kö­vetkezhet a nyújtás, amely nagyon fontos az izmok számára: a mozgás során megrövidült izmok ekkor nyerik vissza eredeti álla­potukat, így tovább marad­nak rugalmasak, feszesek, kevésbé lesznek hajlamo­sak a sérülésre, és a nyúj­tással még az izomlázat is megelőzhetjük.

A „futóberendezés” is fejlődik

Az edzések során a futás­ban résztvevő legtöbb izom keményen dolgozik: edző­dik a combfeszítő, a comb­hajlító, a csípőhajlító, a sza­bóizom, a spiccért felelős, elrugaszkodásban fontos szerepet betöltő lábháti hajlító izom, de természete­sen a farizmok sem marad­nak ki! „Rengeteg olyan gyakorlatot végzünk, amely során a testünk instabilitás­sal találkozik, így koncent­rálnunk kell a mozdulat he­lyes végrehajtására, meg kell feszítenünk az izmain­kat, hogy megfelelően tart­hassuk a testünket és jól ki­vitelezhessük a gyakorla­tot” – mondja Zsirai Milán.
A CrossCore Runners edzés menetében helyet kaptak a has- és hátizmokat erősítő mozdulatok is, hiszen ezek is rendkívül fontosak, ha futsz. „Az órán célzottan, speciális izolációs gyakorla­tokkal, külön-külön dolgoz­tatjuk meg az egyes izom­csoportokat. A technikai rész pedig azért fontos, hogy dinamikusan, mégis teljes egészében tudjuk fej­leszteni a testet, mivel a gyakorlatok során a szokat­lan és instabil helyzetbe ke­rülünk, és a helyes végre­hajtáshoz az izmok össz­hangjára van szükség.”

Zsirai Milán hetente leg­alább egy erősítő jellegű edzést ajánl a futóedzések mellé. Ha hetente mini­mum egyszer nemcsak fu­tómozgással, hanem izom­fejlesztő, erősítő gyakorla­tokkal is terheled a tested, az nagyban javítja majd a futóteljesítményed is. Az edzéshez nincs másra szükséged, mint kényelmes sportruhára, valamint olyan edzőcipőre, amiben tudsz futómozgást végezni, de az ugrásoknál és ellépéseknél is megfelelően tartja a bo­kád. Minden szükséges eszközt a terem biztosít számodra.



AZ ALL YOU CAN MOVE SZEMÉLYES AJÁNLÁSA:

Mielőtt belekezdünk a zsírégetésbe, gondoljuk végig alaposan élethelyzetünket! Lehet, hogy évekkel ezelőtt, három hét sport és két hét diéta segített a téli pluszkilók eltüntetésében – ez ma már jó eséllyel nem így lesz. Számoljunk ezzel, hogy ne kelljen egy hónapnyi önsanyargatás után és minimális változást elérve, csalódottan feladnunk a küzdelmet a téli zsírpárnák ellen.
Ha szeretnéd kipróbálni a CrossCore Runners edzést, akkor téged is vár a Yakuza Fitness! (1136 Budapest, Perc utca 2.)

 

Szakértő:

Nádasi Katalin,

a Rubin Wellness & Sport­központ aquafitness-edzője


 




Címkék: 
KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK
All You Can Move kártya 2016. január 15-ig akciósan!
Akarsz minden nap máshol edzeni? Az All You Can Move Sportpass kártyával ezt megteheted. 2016-ban országszerte közel 500 létesítményben látogathatsz egy kártyával, már havi 5900 forintért. Január 15-ig egy hónap ingyen belépő!
Edzőterem teszt: Gilda Max Flórián
Legújabb heti sorozatunkban a budapesti edzőtermeket vesszük sorra: egész pontosan azokat, ahová érvényes az All You Can Move XL-es kártyája. Ezúttal a Gilda Max Flórián edzőtermet teszteltük.