Extrém  »  Extrém teszt  »  Red Bull Air Race szezonzáró futam

Red Bull Air Race szezonzáró futam

2009. október 1.
 
Eddig 0 hozzászólás
Most hétvégén kerül sor a Red Bull Air Race gyorsasági műrepülő világbajnokság 2009-es szezonzáró futamára Barcelonában. Besenyei Péter a legutobbi, portoi versenyen a 4. helyen végzett, így minden esélye megvan, hogy akár dobogós helyen zárjon a hétvégén.
A világbajnokság jelenlegi állásáról, az esélyekről alábbiakban, illetve mellékelten küldöm a tájékoztatót.

Maclean mindent belead majd a hazai közönség előtt 

A végéhez közeledő 2009-es Red Bull Air Race Világbajnokságon a spanyol Alejandro Maclean már csak az utolsó futamban bízhat, hogy gyenge szezonja után mégis emelt fővel zárhassa az évet. Az október 3-4-én Barcelonában hazai közönség előtt versenyző Maclean inkább felejtené a múltat, és jó szerepléssel akarja búcsúztatni az idényt. A katalán fővárosba háromévnyi szünet után visszatérő versenyt várva egyre nő az izgalom, hiszen a csapatok ebben a szezonban utoljára mérkőznek meg egymással. Maclean mindent megtesz, hogy jó eredménnyel örvendeztesse meg hazai szurkolóit.

"Barcelonában versenyezni nagyszerű, ugyanakkor mindez sok feszültséget és stresszt is jelent" - mondta Maclean, aki összetettben a 12. helyről várja a barcelonai futamot.

"Nagy elszántsággal, de aggodalommal célzom meg a dobogós helyezést, hiszen az idei év nagyon bosszantóan sikerült számunkra, pedig minden tekintetben többet invesztáltunk a versenyképesség növelése érdekében. Sajnos ez az év az eddigi legrosszabb eredményeket hozta számunkra"


Nem adom fel

A spanyol pilóta a szezonban időnként megcsillantotta tudását, amihez aztán katasztrofális futamok társultak. Ebből is látszik, hogy a pályán képtelen az egyenletes teljesítményre. Maclean ígéretes szerepléssel nyitott Abu-Dzabiban áprilisban, ahol bekerült a Szuper Nyolcak mezőnyébe, és ott végül a 8. helyet szerezte meg. San Diegóban azonban már a Legjobb 12-ből sem jutott tovább, és Windsorban (Ontario) is ugyanez történt. Európába érkezvén a csapat erejéből csak a 10. helyre futotta Budapesten, de Portóban Maclean az addigi legnagyobb javulás jeleit mutatta. Mindkét kvalifikációs futamban nagyon gyors időket ment, és úgy tűnt, hogy végre sínen van, és jól repül. Sajnos a Szuper Nyolcakban minden reménye szertefoszlott, miután túllépte a maximálisan megengedett nehézségi erőt, amiért azonnal kizárták. Így is a 7. helyen végzett, ami a csapat számára 2009 legjobb eredményét jelentette, de egy barcelonai jó szerepléssel feledtetni tudná a korábbi futamok csalódásait.

"Magamnak és a csapatomnak is be akarom bizonyítani, hogy képes vagyok a jó eredményre" - mondta Maclean, aki nehezen tud megszabadulni a botlások emlékétől.

"Nagyon szeretném úgy zárni az idényt, hogy megörvendeztetem spanyol szurkolóimat. Velem mindig számolni kell, nagyon kitartó vagyok... Soha nem adom fel! Fantasztikus a spanyol közönség, ugyanakkor látványban és teljesítményben is sokat vár tőlünk. Éppen ezért hatalmas felelősség nehezedik rám, és mindenképpen a legjobbat kell nyújtanom. Már rögeszmémmé vált a barcelonai dobogós hely, talán azért, mert magamnak is be akarom bizonyítani, hogy képes vagyok a sikerre. Meg akarom mutatni, hogy ott a helyem"

Gyengébb motor

Maclean szerint gondjai vannak MXS-R gépe motorjával, de elismeri, hogy ebben a sportágban több tényező is kihat a teljesítményre. "Sok minden okozhatta a gyengébb szereplésünket" - magyarázta. "Leginkább a motort okolom ezért, ami egyszerűen képtelen felvenni a versenyt a többi csapatnál látott motorok teljesítményével. Mindent megpróbáltunk, sok időt és pénzt áldoztunk arra, hogy utolérjük a többieket ebből a szempontból, de nem sikerült. Lehet, hogy kevesebb forrásra számíthatunk, mint néhány riválisom, de elszántságból, lelkesedésből és képességekből nincs hiány. A csapatom tudja, hogy milyen fontos nekünk és szurkolóinknak is a barcelonai verseny. Őrült módon hajtanak, hogy az utolsó versenyre jobb legyen a motor"

Mindegyik csapat készül már a barcelonai pályára, amely technikásabb, mint a portói gyorsasági pálya. A spanyol csapat elsősorban arra összpontosít, hogy több lóerőt hozzon ki a Lycoming motorból, és mindent belead, hogy dobogós helyezéssel zárja az idényt. "A pálya meglehetősen bonyolultnak tűnik, tele fordulókkal" - mondta Maclean. "Majd meglátjuk, hogy sikerül. A motor teljesítményén dolgozunk majd, mert ez jelenti a legnagyobb hátrányt számunkra. Egy dolog azonban biztos: mindent beleadunk Barcelonában, és megpróbálunk jobb eredményt elérni. A repülőgép kezd egész jól engedelmeskedni. Portóban is erős volt, de azóta végeztünk még néhány utolsó módosítást. A szerelők nagyon sokat dolgoztak a teljesítmény javításán, és most már jöhet az utolsó verseny."

 A VB-cím a tét Barcelonában

Ahogy Maclean technikusa azon munkálkodik, hogy a lehető legerősebb motort biztosítsa a pilóta számára, ő maga lélekben készül fel a szezon legfontosabb versenyére. A csapat edzőjével együtt - aki lelkes sportpszichológus - Maclean nagy hangsúlyt fektet a versenyzés nem-fizikális oldalára. Bevallja, hogy stratégiája részeként most inkább visszafog a médiaszereplésből, mert a sikeres versenyzésre akar koncentrálni.

" Gondolom, nagy lesz a média érdeklődése, de én inkább a jó szereplésre összpontosítanék, így már előre elnézést kérek, ha egy kicsit kerülöm majd a sajtó munkatársait" - mondta Maclean, aki már most tisztában van azzal, hogy hatalmas médiaérdeklődésre lehet számítani a versennyel kapcsolatban. "A 2006-os barcelonai verseny fantasztikusan sikerült. A spanyolországi versenysportok történetében az egyik legnépszerűbb eseménynek számított. A legjobbakat remélem."

TOVÁBBI INFÓ > www.redbullairrace.com