Életmód  »  Fitness  »  Síeljünk teremben! PRO SKI TRAINING

Síeljünk teremben! PRO SKI TRAINING

Balla Hajnalka / Nők Lapja
 
Eddig 0 hozzászólás
Indul a síszezon, a sportág szerelmesei már alig várják, hogy leszáguldhassanak a havas hegyoldalakon. Hogy izmaink ne hagyjanak minket cserben még a legmeredekebb hegyoldalban sem, nem árt idő¬ben elkezdeni a felkészülést és erősítést!
A síelés igen összetett moz­gás, amely megkívánja a teljes test összehangolt moz­gását, szükség van hozzá az izomzat megfelelő működé­sére, valamint ritmusérzékre és koncentrációra is – emi­att a komplexitás miatt érdemes felkészülten várni a telet és a síszezont. Mielőtt elutazunk a hegyek­be, hogy felcsatoljuk sílé­ceinket, érdemes időt és energiát szánni a megfelelő rákészülésre: ebben segíthet ez az új edzésmódszer.

Síeljünk teremben! PRO SKI TRAINING

– Az edzésmódszer lényege, hogy a szabadtéri sízés moz­dulatait az edzőteremben, egy speciálisan kialakított fitneszgép segítségével hajt­juk végre – kezdi a PRO SKI módszer ismertetését Zsirai Milán instruktor, a Yakuza Fitness Óbuda személyi edzője. – Nem kell megijed­nünk, egy igazán egyszerűen használható gépről van szó: a PRO SKI Training® eszköz egy kapaszkodóval ellátott hajlított sínpárból áll, a síneken pedig görgők van­nak, erre kell fellépni, majd a talpunk alatt mozgatni, csúsztatni a görgőket, ezzel imitáljuk a síelő mozgást – meséli az edző.
Bár a síelés leginkább a láb izmait veszi igénybe, az edzés során természetesen nem csak a lábak edzésére fóku­szálnak, hanem a teljes testet átmozgatják és formálják. A mozgáselemek a sízés tech­nikáját veszik alapul, emiatt a PRO SKI tökéletes megol­dás a síelésre való felkészülés során. – A kis létszámú, legfeljebb 10 fős csoportos órán instruktor vezetésével, lendületes zenére dolgozunk, és végig dinamikusan moz­gunk. Az edzés során végig különféle, a sízés technikáját használó, rövid lendületvé­telekből és gyors testsúly-áthelyezésekből álló moz­dulatsorokat hajtunk végre. Igazi intenzív intervall edzés ez, ahol a gyorsabb, erősebb terhelésű edzésszakaszok és a pihenő szakaszok váltják egymást – sorolja a szakértő. – Mivel a gép főként a láb izmaira helyezi a hangsúlyt, a teljes test átmozgatása érde­kében a felsőtestre is dolgo­zunk, ehhez kézi súlyzóval, gumiszalaggal, labdával, síbotokkal végezhető gyakor­latokat hajtunk végre.
Kíméli az ízületeket és megszabadít a feszültségtől
A PRO SKI edzés egy aerob jellegű kardioedzés, mely során a testet közepes terhelés éri. Egy óra alatt testsúlytól függően átlagosan 400-600 kalóriát is elégethetünk a PRO SKI segítségével. Mivel könnyen követhető mozdula­tokból á ll össze, kezdőknek is ajánlott, hamar fejődést érhe­tünk el benne. – Ez a mozgás a fizikai edzés mellett a lélek­re is jó hatással van, segíthet levezetni a stressz, valamint hozzájárulhat akaraterőnk erősítéséhez, saját testünk és teljesítőképességünk jobb megismeréséhez – állítja Zsirai Milán. – Természete­sen aktívan edzi a keringési rendszert, fokozza a vér oxi­génszállító képességét, javítja a tüdőkapacitást, erősíti a popsi, a derék, a has és a láb izmait, hatékonyan formálja a testet, javítja az álló-képességet. Emellett javítja a koordinációs és koncentrá­ciós képességeket is, valamint remekül fejleszti az egyen­súlyérzékünket is. A PRO SKI-t a szintén a Yakuza Fitneszben kipró­bálható CrossCore edzés­módszerrel kiegészítve pedig garantáltan felkészültek leszünk a síszezonra.
Ízületkímélő mozgás, amely akár kisebb túlsúllyal ren­delkezők számára is ajánlott, hiszen nem teszi tönkre az ízületeket, viszont hozzájárul a fogyáshoz és az izmok erő­södéséhez.
Az egész család együtt mozoghat

A PRO SKI Training® nem csak azok számára élvezetes, akik már tudnak síelni, és az edzés segítségével szeretnének felkészülni a síszezonra, ez a komplex mozgás mindenki számára ajánlott. Nemtől és kortól, erőnléttől és sí tudástól függetlenül bátran kipróbálhatjuk. - Leginkább a 18-70 éves korosztály jár az órákra, de akár 10-12 éves kortól is ki lehet próbálni, hiszen a gépet a testméretnek megfelelően be lehet állítani – mondja az edző. – Az órák általában 55-60 percesek, bemelegítéssel kezdünk, majd jönnek a gépen végzett különféle intenzitású gya­korlatok, az óra végén pedig az izmok lenyújtásáról sem feledkezünk meg – ismerteti Zsirai Milán a PRO SKI óra menetét.

Speciális felszerelésre a terem által biztosított sígépen kívül nincs szükségünk, ha ki szeretnénk próbálni ezt a mozgást. – Az edzésen érde­mes légáteresztő, kényelmes sportruházatot viselni, hogy problémamentesen végre tudjuk hajtani a gyakorlato­kat. Fontos, hogy viseljünk váltócipőt, méghozzá olyat, amely kényelmes és elég vastag a talpa ahhoz, hogy ne fájduljon meg benne a lábunk. Érdemes magunkkal hozni törölközőt is, hogy ha megizzadunk, meg tudjunk akár óra közben is törölköz­ni, valamint gondoskodjunk frissítőről is: legyen nálunk egy palack szénsavmentes ásványvíz, de akár izotóni­ás itallal is pótolhatjuk az elvesztett folyadékot – sorolja az instruktor szakértő.
Azt semmiképp ne reméljük, hogy az órán megtanulunk síelni, hiszen a havon végzett siklás más technikát igényel, és az igazi sízést a havon kell elsajátítani – viszont a síelés­hez használt izmokat tökéle­tesen fel tudjuk készíteni a segítségével a későbbi terhe­lésre. Kezdjük el dolgoztatni az izmainkat már a síszezon megkezdése előtt 3-4 héttel, hogy legyen idejük megfelelő állapotba kerülni – ez a PRO SKI segítségével könnyen és egyszerűen megvalósítható. Élvezzük a jó hangulatú közös edzéseket, törekedjünk egészségünk minél további megőrzésére, erősítsük tes­tünket és töltsük fel a lelkün­ket a mozgás által!

Zsirai Milán
PRO SKI instruktor, CrossCore oktató, a Yakuza Fitnesz Óbuda személyi edzője, síoktató, a Testnevelési Egyetem szakedzői mesterképzés hallgatója.


AZ ALL YOU CAN MOVE SZEMÉLYES AJÁNLÁSA:


A hatékonyság érdekében különböző gyakorlatokat kombinálj egymással és iktasd bele a mindennapjaidba, hogy elérd a célod és sose und meg a moz­gást! Ne félj kipróbálni új, Tőled eset­leg elsőre távol álló mozgásfor­mákat! De vigyázz! A sérülések elkerülése végett csak helyes technikával végezd a gyakorla­tokat, és mindenképpen kérd a szakértő edző segítségét!
 
 
 
 
 
 
 
 


Címkék: 
KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK