Outdoor  »  Futás  »  Walk in balance

Walk in balance

2007. március 7.
 
Eddig 0 hozzászólás
Na ez megint mi, kérdezik most biztosan sokan. A nordic walkinról lesz ismét szó, csak most egy speciális programmal ismerkedhetünk meg.
Aki e sport iránt kicsit is érdeklődik, az tudja, hogy mik a nordic walking előnyei. Gyakorlatilag arról van szó, hogy a felsőtest aktív bevonásával növelni tudjuk a kalóriafelhasználást, javítani az oxigénellátottságot, a vérkeringést és a kondíciót. Erősíteni tudjuk izmainkat, oldani a görcsös feszültséget a nyak, a hát és a vállak területén, és mobilizálni ízületeinket. A nordic walking igazi zsírfaló, testsúlycsökkentésre ideális és egészséges megoldás, mellyel még a kapcsolódó betegségek is orvosolhatók (cukorbetegség, magas vérnyomás, stb.). Tehetjük mindezt úgy, hogy a helyes bothasználatnak köszönhetően csökken az ízületek terhelése, és stressztűrő képességünk is javul. Ezek a problémák ülő munkát végző társadalmunkra mind jellemzőek.

A nordic walking másik csodája, hogy 25 technikája révén szinte mindenki számára kiaknázhatóak előnyei. Az alaptechnikák élvezetes és egészséges mozgást biztosítanak a kismamától a nagymamáig, de alkalmasak rehabilitációra, rekreációra is. A nagyobb fizikai igénybevételt jelentő ugró- és futótechnikák mind a rendszeresen edző hobbisportolók, mind a profik számára megfelelő edzésintenzitást jelentenek.

Szerencsére egyre többen ismerik fel a rendszeres sport jelentőségét. Emellett azonban azt is egyre többen érezik, hogy a folyamatosan gyorsuló, mindig többet, gyorsabban követelő „high-speed”, vagyis a szuper sebességű társadalom a markában tartja őket. Időhiányban szenvedni szinte már státusszimbólumnak számít. A hatás pedig nem marad el. Drasztikusan nő a gyógyszerfogyasztás, a kórházak, az orvosi rendelők túlterheltek, a depresszió, a kiégettségérzés már népbetegségnek számít. A számítógépek, az e-mailek, a mobilok világában a nyugalom és a lazítás már luxuscikknek számít. Rövid távú rablógazdálkodást folytatunk egészségünkkel szemben, melynek hosszú távon fizetjük meg az árát. Egyre nagyobb figyelmet szentelünk a külsőségeknek, s közben nem marad időnk saját belső egyensúlyunk megtalálására és megőrzésére. Hiába sportolunk rendszeresen, nézünk ki kifogástalanul, ha közben elvesztjük barátainkat és belső értékeinket.

Itt az idő hát a walk in balance-ra, mely testünket és lelkünket egyensúlyba hozza. A walk in balance során szerzett élmények és tapasztalatok segítenek minket abban, hogy egészségesebbek, kreatívabbak, sikeresebbek és elégedettebbek lehessünk.

Egyensúlyban élni és dolgozni, ez a walk in balance.

A belső egyensúlyunk megtalálásához meg kell újra tanulnunk élvezni az adott pillanatot, okulni a múltból, jövőbeni célok felé törekedni, de a jelenben élni.

Mosolygós arcok, kisimult ráncok, pontos, kerek mozdulatok, ez egy walk in balance-csoport a szabadban. A nordic walkingot eddig, mint ahogy fent is összefoglaltam, kondíciójavító, izomerősítő, zsírégető mozgásformaként, sportként ismerhettük. A közel 600 izom használata, a szabadban való mozgás élménye és a sporton keresztül a saját testünk egyre jobb megismerése azonban tökéletesen alkalmassá teszik a nordic walkingot más célra is.

A belső egyensúly felé vezető út rövidebb, mint gondolnánk. A walk in balance a nordic walking-alaptechnika és a meditáció kombinációjaként egy új tudatos testélmény átélését teszi lehetővé.