Életmód  »  Környezet  »  Bubi kutatás: a budapestiek 97%-a ismeri a főváros közbringarendszerét

Bubi kutatás: a budapestiek 97%-a ismeri a főváros közbringarendszerét

2015. március 25.
 
Eddig 0 hozzászólás
A budapestiek 97 százaléka, a vidékiek 86 százaléka ismeri a tavaly ősszel elindult fővárosi közbringarendszert, a MOL Bubit. A megkérdezettek háromnegyede kifejezetten örült a közbringarendszernek, amely színesebbé teszi a kerékpáros kultúrát.
A MOL megbízásából készített, nemrég nyilvánosságra hozott  kutatásából kiderül, hogy a legtöbb budapesti ismeri és kedveli a MOL Bubit. Sőt a fővárosi közbringát a vidéken élők többsége is trendi, a kerékpáros kultúra támogatását célzó megoldásnak tartja. A fővárosi közbringarendszer 2014 szeptemberében indult el 76 gyűjtőállomással és 1100 almazöld kerékpárral.  

A MOL Bubi közbringarendszer több, mint féléve a budapesti közlekedés szerves része, minden második felhasználó a közösségi közlekedés hagyományos eszközeiről pártolt át a kerékpározásra. A felmérésből az is kiderült, hogy a felhasználók szerint a MOL Bubi elsősorban az alkalmi biciklisek (59%) és a turisták (50%) számára ideális, akik vagy nem akarnak egy-két megállóra tömegközlekedési eszközre szállni, vagy inkább két keréken néznék meg a várost.

A kutatásból kiderül, hogy a MOL Bubi használók 24 százaléka az autó helyett választja a biciklit a városi közlekedéshez. A MOL Bubi felé az egyik legfontosabb teljesült elvárás éppen az volt, hogy csökkentse a fővárosi dugókban torlódó autók számát. Ezen kívül a használók még azt is kiemelték, a MOL Bubi használatával nem kell menetrendhez alkalmazkodniuk, sőt sportosan közlekedhetnek, és védhetik a környezetet is.

A MOL Bubi legnagyobb előnyeként a felhasználók a jó lefedettséget és a gyorsabb, könnyebb, jobb városi közlekedést emelték ki, míg az emberek többsége továbbra is negatívumnak tartja a kerékpárok súlyát és nehezen hajthatóságát. Mindaddig, ameddig nem próbálták ki. A felmérés ugyanis rámutat arra is, hogy a MOL Bubi használók gyakorlati tapasztalata felülírja ezeket az előítéleteket.  A kutatásban résztvevő minden második budapesti hangsúlyozta, hogy szívesen kipróbálná a MOL Bubit, ha olcsóbb lenne.
 
 
A kutatásról
A kutatást a MOL megbízásából a Conness Strategy and Development végezte 2014 novembere és 2015 januárja között.  A kutatás keretében egy 751 fős vidéki és egy 500 fős budapesti minta online lekérdezésére került sor, továbbá 200 MOL Bubi felhasználóval készült személyes interjú.



Címkék: