Életmód  »  TRX  »  Pilates és Trx fúziója

Pilates és Trx fúziója

 
2011. november 22.
 
Eddig 0 hozzászólás
A Pilates gyakorlatok kiválóan alkalmasak a testtudat és az alapvető mozgásminták elsajátítására. Nem véletlen, hogy ma már főként ezzel a mozgásformával foglalkozom. Régebben sokszor szenvedtem kisebb izomsérüléseket, húzódásokat, sőt, egy idő után észrevettem, hogy a hibásan végzett gyakorlatok miatt az izomzatom nem úgy fejlődött, ahogy az elvárható lett volna.
"A Pilates gyakorlatok kiválóan alkalmasak a testtudat és az alapvető mozgásminták elsajátítására. Nem véletlen, hogy ma már főként ezzel a mozgásformával foglalkozom. Régebben sokszor szenvedtem kisebb izomsérüléseket, húzódásokat, sőt, egy idő után észrevettem, hogy a hibásan végzett gyakorlatok miatt az izomzatom nem úgy fejlődött, ahogy az elvárható lett volna." (Horváth Éva )

Mivel a Pilates komoly hangsúlyt fektet a tudatos és kontrollált mozgás elsajátítására, ez az úgynevezett "újratanítási folyamat" felülírta a régi rossz beidegződéseket, és ennek eredményeképpen más sportokban is jóval túlteljesítettem önmagam. Éppen ezért az első óra nálam mindig az alapelvek megtanítása: a légzés elsajátítása, a medence, a bordák, a fej illetve a nyak beállítása, valamint a vállak és a lapocka stabilizálása. Ez által kiéleződik a testtudatosság. Azután a központosítás megtanítása következik (központból indulnak a dolgok és haladunk a szélek felé), majd a mozgáskontroll tudatosítása (kevesebb több, a minőség a lényeg), és a folyamatosság illetve a koncentráció begyakorlása. Ezek utána következnek az izmok növekedését és formálását elősegítő gyakorlatok.

Ha egy pilates edzést dinamikussá, intenzívebbé szeretnénk tenni nagyszerű eszköz hozzá a TRX felfüggesztéses tréner. Minden alap és haladóbb szintű TRX gyakorlatot kipróbáltak a vendégeim a teljesítmény szintűkhöz mérten. Szeretik az eszköz sokszínűségét, kreativitását és persze az eredményeket. Közös bennük a tartó és stabilizáló izmok edzése, így az erőközpont erőkifejtőként és elsődleges mozgatórugóként szerepel az összes gyakorlatnál.


Pilates gyakorlatok TRX-szel


Minden órán kellő figyelmet szentelek a gerinc stabilizálására, végzünk előrehajlást, hátrahajlást, rotálást, amelyhez szintén kitűnő gyakorlatokat találunk a TRX alapgyakorlatai között. A pilates gyakorlatok minden síkra (nyílirányú, homlokirányú, horizontális) kiterjedő gyakorlatok, amely a TRX-szel is biztosított. Az egy oldalra (unilaterális) végzett gyakorlatok (mozgások) igazi kihívást jelentenek a fő stabilizátorok megerősítésére, legyen az egy lábas csípőemelés vagy egy kezes evezés.

A gerinc és a csípő mobilizációjára kitűnő a lábak fej felé emelése háton fekve a talajon kezünkkel a TRX-be támaszkodva, mely erősíti a core izmokat, a légzés, a koordináció és a központ kitartását. Nehezítésként megcélzom az egyensúly megtartását, az alátámasztás csökkentése mellett akár egy bosu-val, body ball-lal, fit ball-lal, slidisc-el pl, guggolásokat végeztetek a bosu tetején egyensúlyozva.


Összetett mozgássorozatok összeállításával pedig fejlesztem a vendégeim koordinációs képességét pl. oldalt fekvésben egy csípőemelés után törzs rotációja, majd a lábak szétnyitása és zárása és elölről az egész.


A pilatest és a TRX-et is a fékező mozgások teszik széppé, azaz figyelek minden gyakorlat során az excentrikus és koncentrikus kontrollra, elkerülve a hirtelen történő mozdulatokat, valamint az ebből adódó rossz kivitelezést és sérülést.




Címkék: 
KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK