Vízisport  »  Vitorlázás  »  47. Kékszalag eredmények - svájci csapat nyert

47. Kékszalag eredmények - svájci csapat nyert

2015. július 5.
 
Eddig 0 hozzászólás
A svájci Safram csapat Ventilo M1 típusú katamaránja nyerte meg az idei, gyenge szeles Kékszalag vitorlásversenyt. A Safram, amelynek szkippere Rodolphe Gautier, kormányosa pedig Christophe Péclard, pénteken 2 óra 6 perckor futott be a balatonfüredi célba.
A második helyen a Kékszalag időrekordját tartó Fifty-Fifty nevű 50 lábas magyar katamarán érkezett 13 perc hátránnyal. A hajó kormányosa Józsa Márton.

Harmadik lett a tizenegyszeres Kékszalag-győztes Litkey Farkas,
aki ezúttal egy Decision 35 típusú, Cellum névre keresztelt kéttestű hajóval vágott neki a versenynek. Hátránya az első hajóhoz képest 38 perc volt.

Európa legnagyobb tókerülő vitorlás versenyén idén 540 hajó állt rajthoz, amelyek közül 48 óra alatt 432 tudott érvényesen célba futni. Az abszolút versenyt a svájci Safram csapat Ventilo M1 típusú katamaránja nyerte meg, amely 17 óra 6 perc 22 másodperc alatt teljesítette a légvonalban 155 kilométeres távot. Utolsónak a Hajnali Fény nevű hajó teljesítette a távot, amely éppen 9 perccel a limitidő lejárta előtt ért célba. 

Az idei Kékszalag elsősorban a versenyzők türelmét és kitartását tette próbára, hiszen a regatta túlnyomó része alatt kánikula uralkodott a tavon, amely rendkívül gyenge széllel párosult. Ez magyarázza azt is, hogy a versenyt sokan feladták – jelentős részük nem ért volna célba a 48 órás szintidőn belül. A gyenge szél magyarázza azt is, hogy a győztes ideje messze elmaradt a Kékszalag 2014-ben futott rekordjától, amely 7 óra 13 perc 57 másodperc volt. 


Svájci csapat nyerte a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíjat

A legjobb egytestű hajó az egytestű rekordot tartó Raffica lett Király Zsolt kormányzásával, amely az utolsó pillanatig késhegyig menő küzdelmet folytatott a Principessával. Tizennyolc és fél óra idegőrlő gyengeszeles vitorlázás után a két „rohanógép” között a célban mindössze 15 másodperc különbséget regisztráltak.

A verseny első részét a Litkey Farkas vezette Cellum és a svájci Rodolphe Gautier Safram nevű hajójának küzdelme fémjelezte. A siófoki bóját a Safram több mint tíz perc előnnyel vette, de Tihany előtt Litkeyék ismét beérték a svájci egységet. 

Csütörtök délután a két hajót utolérte egy üldöző boly, s ekkor még legalább tíz hajó látszott esélyesnek a győzelemre. A verseny a Keszthelyi-öböl bejáratánál dőlt el, amelyet a Safram északról, Balatongyörök felől gyorsabban közelített meg, mint a délen vitorlázó Cellum. A svájci hajó itt tudott véglegesen az élre állni, és előnyét egyre növelni tudta a célig. 

A gyenge szelekre optimalizált svájci hajó pénteken hajnalban 2 óra 6 perckor futott be a balatonfüredi célba, időeredménye 17 óra 6 perc 22 másodperc. A második helyen a Kékszalag időrekordját tartó Fifty-Fifty nevű 50 lábas magyar katamarán érkezett, 15 perc hátránnyal. A hajó kormányosa Józsa Márton. Harmadik lett a tizenegyszeres Kékszalag-győztes Litkey Farkas, aki ezúttal egy Decision 35 típusú, Cellum névre keresztelt kéttestű hajóval vágott neki a versenynek. Hátránya az első hajóhoz képest 38 perc volt. 

A legjobb egytestű hajó az egytestű rekordot tartó Raffica lett Király Zsolt kormányzásával, amely az utolsó pillanatig késhegyig menő küzdelmet folytatott a Principessával. Tizennyolc és fél óra idegőrlő gyengeszeles vitorlázás után a két „rohanógép” között a célban mindössze 15 másodperc különbséget regisztráltak. 

A győztes svájci csapat már sok kiváló eredményt ért el. Nemrégiben megnyerték a Genfi-tavon a Genf-Rolle-Genf versenyt. Mint Gautier a verseny utáni interjúban elmondta, „régről ismert ellenfeleink a DC 35-ök, ám sokkal jobban tartottunk az 50 lábas, kétárbocos Fifty-Fiftytől, mert ilyen csapatok ellen nem szoktunk versenyezni”. Rodolphe Gautier csapata tapasztalt, összeszokott versenyzőkből áll, s hajójuk, a Ventilo M1-es különösen a gyenge, változékony szelekben igen gyors, és a Balatonon éppen ilyen szél fújt. A győztes csapat: Christophe Péclard kormányos, Rodolphe Gautier szkipper, Fabian Racloz, Yves Guntern, Pénzes Attila és Fabien Froesch.  

A mezőny derékhada számára a küzdelem ekkor még messze nem ért véget. Amikor a Ventilo nyugatról behajózott a Tihanyi-szorosba, hogy negyed óra múlva célba fusson Balatonfüreden, sokan még a táv első harmadát sem teljesítették, és Siófok környékén vártak a szélre. Péntek éjszaka érkezett egy északkeleti irányú frissülés, amely sok hajót egészen Badacsonyig repített. Ezzel a széllel végül sokan teljesíteni tudták a távot, ám nap közben és éjszaka ismét gyengébb lett a szél, nehezítve a versenyzők dolgát.



Címkék: 
KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK
Elrajtolt a Kékszalag mezőnye
Csütörtökön reggel kilenc órakor elrajtolt a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj 540 hajóból álló mezőnye, hogy a rendelkezésre álló 48 óra alatt teljesítse Európa leghosszabb tókerülő versenyének távját. A meteorológiai előrejelzések szerint gyenge-közepes szél várható, így a Fifty-fifty nevű hajó tavaly elért 7 óra 13 perc 57 másodperces időrekordja valószínűleg nem forog majd veszélyben.